دیدارحضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی از مدرّسین سطوح عالی حوزه علمیه و رئیس بنیاد امامت قم، ازمرکز اسلامی و حوزه علمیّه هامبورگ


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/ramazani/public_html/wp-includes/post-template.php on line 284
اشتراک گذاری
03 مرداد 1397
1630 بازدید
کد مطلب : 534

حضور آیت الله سید علی حسینی میلانی در مرکز اسلامی و حوزه علمیه هامبورگ

حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی (حفظه الله) از مدرّسین سطوح عالی حوزه علمیه و رئیس بنیاد امامت قم، روز چهارشنبه ۲۷ تیر ماه ۱۳۹۷ ضمن بازدید از حوزه علمیه هامبورگ، با حضور در مرکز اسلامی هامبورگ، با امام و مدیر این مرکز دیدار و گفتگو داشتند.

در این دیدار آیت الله میلانی ضمن ابراز خرسندی از تاسیس حوزه علمیه هامبورگ، توجّه به مباحث کلامی و عقائد را در کنار دروس رسمی حوزه همچون فقه و اصول، بسیار حائز اهمیت دانسته و افزودند: مرکز آموزش های تخصصی امامت اهل البیت (ع) چند سالی است که به همّت برخی از فضلای قم فعّالیت های ارزنده ای را در پاسخ به سوالات و شبهات کلامی انجام داده که می تواند برای مراکز اسلامی خارج از کشور مناسب و قابل استفاده باشد.

آیت الله رمضانی، امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ نیز ضمن تقدیر از حضور ارزشمند آیت الله میلانی در منطقه اروپای مرکزی، با اشاره به فرصت طلایی وجود حوزه علمیه هامبورگ برای تربیت نیروهای بومی در اروپا، وضعیت موجود را بسیار مغتنم دانسته و لزوم توجّه ویژه مراجع معظّم تقلید برای حمایت از این نوع فعالیت­ها و خصوصاً این حوزه علمیه را، برای گسترش معارف صحیح و ناب اسلامی، مورد تاکید قرار دادند.

شایان ذکر است آیت الله میلانی (حفظه الله) هنگام ظهر با حضور در حوزه علمیه هامبورگ با طلاب و اساتید این مدرسه مبارکه دیدار کردند. ایشان بعد از اقامه نماز ظهر و عصر با ابراز خرسندی از حضور در این مدرسه علمیه و دیدار با طلاب اروپایی، سخنانی در فضیلت علم و لزوم جدیت در امر فراگیری علوم اهل بیت (ع) ایراد کردند.

آیت الله میلانی با بیان کثرت و تنوّع علوم در جهان امروزی فرمودند: ظرفیت هر انسانی محدود بوده و امکان فراگیری همه علوم برای هر کسی میسّر نیست و کسی که طالب علم است باید یکی از این علوم را دنبال کند. ایشان اضافه کردند: عقل و منطق ایجاب می کند که ما از میان علوم متنوع موجود بهترین علم را برای فراگیری انتخاب کنیم و البته بهترین علم، علمی است که موجب سعادت و دسترسی به خیر دنیا و آخرت باشد که بدون شک علم دین با محوریت اهل بیت پاک و معصوم پیغمبر اکرم (ص) تامین کننده این غرض است.

ایشان با اشاره به آیه نفر و لزوم اشتغال عدّه ای به فراگیری علوم دینی و تفقّه در دین افزودند: انشاء الله شما طلاب در این نقطه از دنیا مصداق این آیه بوده و بعد از فراگیری علوم اهل البیت (ع) به تبیین و معرّفی صحیح دین خدا در شهر و کشورهای خود بپردازید.

حضرت آیت الله میلانی با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم (ص) به حضرت امیر المومنین (ع) که فرمودند: «لَأنْ یَهدیَ‏ اللَّهُ‏ على یدیک عبداً من عباده خیرٌ لک ممّا طَلَعَت علیه الشّمسُ»‏ ابراز امیدواری کردند که در این حوزه مبارکه افرادی همچون آیت الله العظمی بروجردی تربیت شده و مایه عظمت و نشر اسلام ناب محمدی شوند.

ایشان بعد از ایراد فرمایشات خود و دیدار صمیمی با طلاب مدرسه هامبورگ از بخش های مختلف ساختمان جدید این مدرسه نیز بازدید کردند.

 

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *