بیانیه گام دوم نوید دهنده عصری جدید برای ایران اسلامی است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه دوم دقیق ترین تحلیل را نسبت به چله اول انقلاب داشتند، گفت: این بیانیه نوید دهنده عصری جدید برای ایران اسلامی است.

اشتراک گذاری
26 اسفند 1397
707 بازدید
کد مطلب : 1081

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه جاری در بیانیه ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در چهل سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تأکید بر امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمانها، خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان کردند.
ایشان در این بیانیه ضمن بیان هفت توصیه به جوانان ایرانی از جمله علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی، خواستار توجه آنان به این موضوع شدند.
در بخشی از بیانیه حضرت آیت الله خامنه ای آمده است: جوانان باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیت دهند، از تجربه‌ها و عبرتهای گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیه انقلابی و عمل جهادی را به کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته‌ اسلامی بسازند.
آیت الله رضا رمضانی گیلانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در این ارتباط با بیان این که رهبر معظم انقلاب دقیق ترین تحلیل را نسبت به چله اول انقلاب در این بیانیه داشتند، اظهار داشت: در این بیانیه ایشان یک گذشته پر افتخار را مورد تاکید قرار دادند. از این جهت که این انقلاب مایه سربلندی هر ایران و ایرانی و ملجا و پناه گاهی برای مستضعفان دنیا و مبارزین با استعمار است.
وی افزود: این بیانیه درحقیقت نوید دهنده عصری جدید برای ایران اسلامی است. زمانی دو بلوک شرق و غرب حاکم بودند، اما امروزه انقلاب اسلامی ایران نظریه عدم تحقق انقلاب دینی را از بین برده است، از این جهت انقلاب اسلامی یک نوع مدل جامع را که همان جمهوریت بر پایه اسلامیت است را بنا نهاده و امروزه ما با تقابل دو گانه جدید اسلام و استکبار در جهان معاصر مواجه هستیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رهبر انقلاب برکات و دستاوردهای انقلاب را در این بیانیه مورد تاکید قرار داده اند، یادآور شد: ثبات امنیت و حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی و پیشرفت در حوزه های علمی و نظامی و قرار گرفتن نام ایران در رتبه های بالای جهانی از جمله این موارد است.
رمضانی خاطرنشان کرد: مشارکت مردمی ما در انقلاب اسلامی به اوج خود رسیده و چنین مشارکتی در دنیا سابقه ندارد، انقلاب اسلامی به لحاظ شکلی و هم محتوایی تفاوت های اساسی با بزرگترین انقلاب های دنیا، مانند انقلاب روسیه و فرانسه، که با عنوان انقلاب کبیر مصطلح شده انقلاب دارد، در این انقلاب ها مشارکت مردمی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد است ولی در انقلاب اسلامی ایران در تعیین نوع نظام بیش از ۹۸ درصد شرکت کردند که این بی سابقه است.
وی عدالت در نظام ایران اسلامی را به عنوان یک دستاورد دانست و گفت: عدالت یعنی این که امکانات کشور در کل جامعه تحقق پیدا کند و همه از این امکانات استفاده کنند، البته رهبر انقلاب نقدی را نسبت به حوزه عدالت داشتند، در بحث عدالت ما باید بیشتر پیشرفت می کردیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: البته این تحلیل نسبت به چهل ساله گذشته به معنای این نبوده که در نظام ما هیچ آسیب و هیچ نقصی نبوده، این تحلیل در حقیقت به نوعی اشاره به دستاوردها بود اما از آن طرف یک سری آسیب ها هم وجود دارد که خبرگان در این زمینه با توجه به ماموریت هایی که سپرده شده، در حال بررسی است.
رمضانی به تلاش غرب برای براندازی نظام اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: دشمنان با هزینه چند میلیارد دلاری برای مایوس کردن ملت ایران تلاش می کنند.
وی با بیان این که درباره پیشرفت های علمی و نظامی می تواند مستندهای زیادی را به زبان های مختلف دنیا تهیه کرد، تاکید کرد: ما در حوزه نظامی و علمی به پیشرفت هایی رسیدیم که دنیا این قدرت را احساس می کند و اگر این قدرت نبود آن ها هیچوقت به سمت مذاکره و مانند این ها نمی رفتند.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ایران اسلامی به چنان اقتدار نظامی، علمی و سیاسی رسیده است که تمام قدرت های منطقه در یک طرف قرار می گیرند و ایران اسلامی در یک طرف، این همان تقابل دو جریان استکبار و اسلامی است.
رمضانی با انتقاد از جریان های رسانه ای در دنیا، تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد رسانه ها در دست صهیونیست ها است بنابراین آن ها هیچوقت اجازه نداده اند که دستاوردهای نظام اسلامی منتشر شود، اگر رسانه های دنیا دستاوردهای انقلاب اسلامی را منتشر می کردند امروزه کشور ایران اسلامی به عنوان مقتدرترین کشور دنیا محسوب می شد و در حقیقت استکبار هم باید مراحل آخر عمر خود را سپری می کرد.
وی از دانشگاهیان و حوزیان خواست تا در موضوعات علم و پژوهش فعالیت بیشتری انجام دهند و تاکید کرد: با افزایش علم و افزایش پژوهش نظام اسلامی دارای اقتدار خواهد شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری به راهبرد دوم رهبر انقلاب یعنی معنویت و اخلاش اشاره کرد و گفت: ما باید فضیلت های فراموش شده مانند اخلاص، ایثار، توکل، ایمان را در چله دوم انقلاب احیا کنیم، جامعه اگر ایثارگر باشد قطعا نسل آینده تامین و احیا می شود.
رمضانی با بیان این که وجود اخلاق و معنویت در کنار سیاست از برجستگی های نظام ایران اسلامی است، یادآور شد: در نظام اسلامی و در هشت سال دفاع مقدس امام راحل(ره) هرگز اجازه استفاده از سلاح های کشتار جمعی ندادند زیرا استفاده از این نوع سلاح ها مانع جدی در نظام فکری و دینی ما است.
وی با تاکید بر این که معنویت و اخلاق باید در بین سیاستمداران، احزاب و گروه های اصولگرا و اصلاح طلب و گروه های مختلف رعایت شود، تصریح کرد: باید نقد عالمانه، دلسوزانه و واقع بینانه برای رشد ارتقا جامعه وجود داشته باشد، مردم وقتی صداقت مسئولین را لمس اعتماد آن ها بیشتر جلب می شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری اقتصاد را توصیه سوم رهبری انقلاب اعلام کرد و اظهار داشت: اقتصاد نقطه قوت و عامل مهم سلطه ناپذیری است، وابستگی بسیاری از کشورهای مسلمان به لحاظ اقتصادی بوده، ابعاد مختلف هم این وابستگی را نشان داده است، مانند ایران قبل از انقلاب، بنابراین بحث اقتصاد و خودکفایی اقتصادی یا همان اقتصاد مقاومتی بعنوان راهبرد باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
رمضانی به توصیه دیگر رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم اشاره کرد و گفت: در بحث عدالت همواره باید تلاش شود که همه طبقات به حق و حقوق خود رسیده و حقوق مردم به آنها داده شود و به احدی ظلم نشود، عمل به این توصیه قطعا باعث ایجاد امنیت خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: برای مبارزه با فساد تمام قوا باید در کنار هم قرار گیرند و اراده جدی باید در مورد آن وجود داشته باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری استقلال و آزادی را توصیه پنجم رهبر انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: ما برای رسیدن به این شعار به دنبال انقلاب بودیم، استقلال یکی از مهمترین دستاوردهایی است که ملت ایران آن را به دست آورده و به هیچ وجه نباید استقلال خود را از دست بدهد.
رمضانی در ادامه به موضوع راهبردی ششم اشاره کرد و گفت : عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمنان از جمله مسائلی است که همه دستگاه‌ها و دیپلماسی فعال کشور ما باید بیشتر مورد توجه قرار بدهند و این جز با شجاعت و حکمت مدیران جهادی به وقوع نخواهد پیوست.
وی سبک زندگی را هفتمین توصیه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم برشمردند و گفت: سبک زندگی ما باید بر اساس نگاه جهان بینی ما باشد، مصرف گرایی کاذب باید از بین برود و تجمل گرایی، اشرافی گری و بسیاری از مسائلی که اسلام بر آنها تاکید کرده، باید برداشته شود و این مربوط به همه از جمله مسئولین است. نباید مردم احساس کنند که یک نوع فاصله طبقاتی وجود دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: لازمه رسیدن به تمدن اسلامی تهیه یک نرم افزاز با عنوان تحقق سبک زندگی بر اساس آموزه هی دقیق اسلام است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *