حرکت حضرت زینب(س) در مواجهه با عاشورا، قیام تبلیغی بود

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در مراسم عزاداری وفات حضرت زینب(س) در مسجد آفخرای رشت، به چگونگی مواجهه حضرت زینب(س) با قیام عاشورا اشاره و اظهار داشت: حرکت حضرت زینب(س) در مواجهه با عاشورای حسینی(ع)، قیام تبلیغی بود.

اشتراک گذاری
02 فروردین 1398
993 بازدید
کد مطلب : 1099

آیت‌الله دکتر رضا رمضانی گیلانی، پیش از ظهر امروز (دوم فروردین) در مراسم سوگواری وفات حضرت زینب(س) در مسجد آفخرا این شهر، با اشاره به چگونگی مواجهه مسائل مختلف، اظهار داشت: برخورد انسان در مواجه با مسائل فرهنگی، سیاسی و اقتصادی باید به صورت فعال باشد و از منفعلانه عمل کردن پرهیز شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه مواجهه دارای یک اصول و مبانی است که باید با توجه به آن عمل شود، تاکید نمود: انسان در مواجهه با ازدواج باید درست عمل کند و اینکه کسی بخواهد همه چیز باب میل او باشد، امکان ندشته و منجر به طلاق می‌شود.

ایشان با اشاره به اینکه متاسفانه در برخی استان‌ها از هر چهار ازدواج یکی به طلاق منجر می‌شود و این یک فاجعه است، افزود: علت افزایش طلاق‌، مصرف‌گرایی و توقعات کاذب در هر یک از زوجین است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه، دین قانون برخورد با صحنه‌های مختلف از جمله امر و نهی الهی، مشکلات اجتماعی و مصائب را به انسان آموزش می‌دهد، تصریح نمود: اگر دین را با نگاه مواجه با مسائل در نظر بگیریم، سعادت دنیا و آخرت را به ارمغان می‌آورد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان نمود: متأسفانه در برخی مواجهه‌های سیاسی و فرهنگی، برخوردهای افراطی و تفریطی و برخوردهای احساسی و هیجانی وجود دارد که سبب ضرر و پشیمانی می‌شود.

ایشان با اشاره به اینکه ما باید وظیفه خود را در مواجهه با مسائل مختلف بشناسیم، تاکید نمود: نباید در مواجهه با اتفافات واکنش سریع داشته باشیم بلکه باید فکر و مطالعه کنیم و بعد تصمیم بگیریم.

آیت‌الله رمضانی در ادامه با بیان اینکه امام (ره) فرمودند که روضه و اشک بر امام حسین(ع) سیاسی است و می‌تواند نقش اصلاحی در جامعه داشته باشد، تصریح نمود: امام خمینی(ره)، راهپیمایی تاسوعای حسینی(ع) را به سمت انقلاب جهت داد و جمعیت مردم را برای ظلم ستیزی بسیج کرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، به چگونگی مواجهه حضرت زینب(س) با قیام عاشورا اشاره و بیان داشت: حرکت حضرت زینب(س) در مواجهه با عاشورای حسینی(ع)، قیام تبلیغی بود.

ایشان با اشاره به اینکه درک پیام عاشورای امام حسین(ع)، هنر علمی و تبلیغی حضرت زینب(س) بود، تاکید نمود: نوع برخورد و سخنان حضرت زینب(س) در عرصه‌های مختلف، با برنامه‌ریزی بود و دستور مواجهه با سخت‌ترین صحنه‌هاست.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه ایران اسلامی هم‌اکنون به عنوان محور شده است، خاطرنشان نمود: دشمنان در لبنان، عراق، افغانستان، یمن و سوریه با وجود همه سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام دادند، شکست خوردند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال شکست محور مقاومت بود ولی خودش، شکست خورد، اظهار داشت: دشمن به دروغ بحث مبارزه با تروریست را مطرح می کند در صورتی که بیشترین قربانی در قرن بیستم را مسلمانان داشتند.

ایشان با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال گسترش روحیه یأس و ناامیدی در مردم کشور هستند، افزود: نباید در مقابل دشمن کوتاه بیایم و دشمن را باید دشمن ببنیم.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه کشور ایران در یک پیچ تاریخی قرار گرفته است، ابراز داشت: برخی دسیسه‌ها در داخل وجود دارد که در مواجهه با یک اتفاق، همه ذهنیت مردم را متوجه ناامیدی کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اشاره و تاکید نمود: رهبری تاکید کردند که تحقق عدالت بدون مبارزه با فساد امکان پذیر نیست.

ایشان با انتقاد از مشکلات دریافت وام برای عموم مردم، اظهار داشت: برخی وام ۲۰ میلیاردی را به راحتی ردیافت می‌کنند ولی عده‌ای در گرفتن وام‌ها با رقم بسیار کم با مشکلات عدیده روبرو هستند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه در حال حاضر در جهان دو جریان اسلام‌گرایی و استکبار وجود دارد، افزود: در زمانی که آمریکا به تعهدش در برجام عمل نکرد، حالا اروپائیان نیز برای ما، مسئله برد موشکی را بهانه قرار داده‌اند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: اگر قدرت علمی، نظامی ایران نبود، هیچ کس در امر مذاکره ما را حساب نمی‌کرد.

ایشان با انتقاد به اینکه بعضی مدعی شده‌اند که حضورشان باعث جلوگیری از جنگ شده است، خاطرنشان نمود: کسانی که این حرف را می‌زنند الفبای اروپا را نشناخته و حرف‌های بی‌منطق و بی‌محتوا می‌زنند.

آیت‌الله رمضانی ادامه داد: انقلاب اسلامی یک جریان است و به شخص یا اشخاص مبتنی نیست بلکه به تفکر و اندیشه انقلابی و مردم سالاری مبتنی است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه دشمن می‌داند که اگر به ایران حمله کند، خود را وارد منجلابی می‌کند که پایانی ندارد، اذعان داشت: آمریکا تجربه کرده است که چگونه با ذلت از افغانستان و عراق بیرون رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *