هدف درست، راه و وسیله درست می‌خواهد/ وعده دروغ برای کسب مقام در سیره اهل بیت(ع) نیست

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در قسمت هشتم برنامه “شرح شیدایی” با اشاره به برای رسیدن به هدف درست باید راه درست را طی کرد، گفت: افرادی که برای رسیدن به نمایندگی، هر وعده دروغی می‌دهد هیچ آشنایی با مکتب اهل بیت(ع) و مدرسه امام حسین(ع) ندارند.

اشتراک گذاری
08 شهریور 1399
579 بازدید
کد مطلب : 2487

ویژه برنامه مناسبتی “شرح شیدایی” کاری از سیمای مرکز گیلان است که همزمان با دهه اول محرم با سخنرانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری از شبکه باران پخش می‌شود.

آیت‌الله «رضا رمضانی گیلانی» در قسمت هشتم این ویژه برنامه تلویزیونی که امروز جمعه ۷ شهریور ۱۳۹۹ پخش شد، اظهار کرد: باید در ایام محرم به درس‌های نهضت امام حسین (ع) بیشتر توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه انسان‌ها باید دنبال زندگی پاک باشند، تصریح کرد: برای داشتن این زندگی، اول باید منش و نگرش خود را اصلاح کنیم و سپس زندگی بر پایه ایمان و حیات مومنانه داشته باشیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حیات مومنانه به این معناست که اعتقاد به مبدا و معاد وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: انسان باید معتقد باشد و در این اعتقاد، تفکر، علم، صداقت و عمل نیز باید وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه زندگی مومنانه خود را در عمل پاک نشان می‌دهد، تصریح کرد: قرآن در معرفی حیات طیبه و پاک، دو نکته ایمان داشتن به خدا و عمل کردن را تاکید کرده است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه درک زندگی از مسائل بسیار مهم است و امروزه باید به آن توجه داشته باشیم، افزود: ما باید تفسیری از زندگی داشته باشیم و آن را بفهمیم و هزینه پاک زیستن را پرداخت کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه انسان اگر می‌خواهد خوب زندگی کند باید هزینه آن را بپردازد، تصریح کرد: ایمان و عمل انسان باید در کنار هم باشد تا انسان به حیات و زندگی پاک برسد.

وی با بیان اینکه امروزه در غرب با جدیت به مفهوم و معنای زندگی توجه می‌شود، خاطرنشان کرد: انسان باید از خودش یک هویت درستی داشته باشد، درک کند و بفهمد تا بتواند بر اساس آن درک از انسانیت، مسیر زندگی را مشخص کند.

آیت‌الله رمضانی اظهار کرد: خیلی از افسردگی و دلمردگی‌ها و خیلی از مشکلات که جامعه بشری را فراگرفته به دلیل این است که برخی انسان‌ها هویت و تفسیر واقعی زندگی را نمی دانند؛ انبیا الهی آمدند تا تفسیر واقعی زندگی را به ما بیاموزند.

وی با بیان اینکه در کتب غربی تعریف‌های متعدد و متنوعی در رابطه با زندگی و حیات مطرح است، تاکید کرد: هر یک از فیلسوف‌ها، حکیمان، جامعه شناسان و روان‌شناسان بر اساس نگاهی که نسبت به جهان هستی دارند تفسیر خاصی از معنای زندگی ارائه کرده‌اند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار کرد: قرآن کریم وقتی به مفهوم زندگی انسان می‌پردازد، زندگی پاک و توام با ایمان را معرفی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آیات قرآن، فهم درست از زندگی با ایمان محقق می‌شود، اظهار کرد: امام حسین(ع) در کربلا هزینه حیات پاک خود را پرداخت کرد.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه زندگی‌ که بر پایه ایمان باشد در آن انگیزه و شوق وجود دارد، گفت: ایمان توام با عمل صالح به انسان رشد و معنا میدهد، او را به تکامل می‌رساند و به وی هویت می‌بخشد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر اینکه انسان برای رسیدن به حیات پاک نیازمند ابزار و مسیر پاک است، تصریح کرد: انسان برای رسیدن به حیات پاک نباید از هر وسیله‌ای استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه عمل انسان باید کیفیت لازم را داشته باشد، اظهار کرد: بعضی ها خیلی کارها انجام می‌دهند ولی هیچ کیفیتی ندارد.

آیت‌الله رمضانی خاطرنشان کرد: اگر انسان می‌خواهد به هدف برسد، مسیر این هدف هم باید پاک باشد و نمی‌توان از هر مسیر و وسیله‌ای به آن مقصد برسد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کسی که می‌خواهد برای خدمت به مردم، فرماندار یا استاندار شود نباید از هر وسیله‌ای برای کسب پست و مقام استفاده کند، افزود: برای رسیدن به هدف درست باید راه درست را طی کرد.

وی با اشاره به اینکه در بنی امیه برای رسیدن به قدرت هر کاری انجام می‌دادند، تصریح کرد: افرادی که برای رسیدن به نمایندگی، هر وعده دروغی می‌دهند هیچ آشنایی با مکتب اهل بیت(ع) و مدرسه امام حسین(ع) ندارند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه انسان برای رسیدن به زندگی پاک باید مسیر را به دقت شناسایی کند، اظهار کرد: امام حسین(ع) برای اینکه این زندگی پاک به عنوان یک مدرسه فکری باشد، بهترین‌های خود را تقدیم کرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اذعان کرد: امام حسین(ع) پاک ترین مدرسه با دقیق‌ترین آرمان‌ها را به بشریت آموخت و برای انسان‌ها نیز، شناخت این مدرسه، مسیر و مکتب بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *