آیت‌الله رمضانی: مبلّغان به نسل جدید و جوانان توجه ویژه‌ای داشته باشند

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: مبلغان باید بدانند که با چه ادبیات و گفتمانی با مخاطبان تعامل داشته باشند؛ در این راستا مبلغ باید مهارت پاسخگویی به سوالات و شبهات را آموزش ببیند.
اشتراک گذاری
03 آبان 1402
213 بازدید
کد مطلب : 6742

جمعی از مدیران مجمع جهانی اهل بیت(ع) عراق که در اردوی آموزشی در قم به سر می‌برند، پیش از ظهر امروز ـ چهارشنبه سوم آبان ۱۴۰۲ ـ با آیت‌الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) دیدار کردند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در این دیدار با خیرمقدم به میهمانان، درباره جایگاه تبلیغ دین اظهار داشت: امروزه توجه به انواع شیوه های تبلیغ، ابزارهای تبلیغ و مخاطبان تبلیغ در تحولات جهانی اهمیت زیادی دارد.

وی با تأکید بر بروز بودن مبلغان و شیوه‌های تبلیغ گفت: امروزه وظایف مبلغان سنگین است و مجمع جهانی اهل بیت(ع) از لحاظ کمی و کیفی ظرفیت تبلیغی خوبی در عراق دارد.

وی خطاب به مدیران مجمع جهانی اهل بیت(ع) در عراق اظهار داشت: لازم است درسنامه تبلیغی تدوین کنید به گونه ای که در آن مهارت های تبلیغی به صورت دقیق گنجانده شود.

آیت الله رمضانی افزود: مبلغان باید بدانند که با چه ادبیات و گفتمانی با مخاطبان تعامل داشته باشند؛ در این راستا مبلغ باید مهارت پاسخگویی به سوالات و شبهات را آموزش ببیند.

وی به عنوان پیشنهادی به مبلغان عراقی گفت: یک کانال تبلیغی در فضای مجازی برای خود ایجاد کنید و سرفصل‌ها و موضوعات در مناسبت های مختلف را در آن درج کنید. برای نمونه در نیمه شعبان درباره مباحث مهدویت و انحرافات در این عرصه گفت‌ وگو کنید.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: مبلغان عراقی، شبکه تبلیغی شیعیان در این کشور را ایجاد و مدیریت کنند. مجمع می تواند برای طلاب و روحانیون عراقی که به فعالیت در فضای مجازی و عرصه رسانه علاقمندند، آموزش هایی در این عرصه به صورت مجازی یا حضوری ارائه کند.

وی بر ضرورت همفکری مبلغان تأکید کرد و افزود: مبلغان عراقی هر سال قبل از دهه محرم، قبل از ماه رمضان و قبل از اربعین، همایش برگزار کنند و روش های تبلیغی و مباحثی که باید پیگیری شود در آن همایش مطرح شود.

استاد سطوح عالی حوزه با تاکید بر لزوم توجه مبلغان به نسل جدید و نوجوانان و جوانان گفت: ما متأسفانه برای نوجوانان و جوانان برنامه های کافی نداشته ایم و از این اقشار غفلت کرده ایم لذا باید درباره شیوه های جذب جوانان و کیفیت ارتباط با آنان برنامه داشته باشیم.

وی به اصل مخاطب شناسی اشاره کرد و گفت: امروزه جوانان با فضای مجازی سر و کار دارند و با شبهات آشنا هستند، لذا باید با آنان با استدلال سخن بگوییم. در این راستا باید بدانیم که دشمن از چه شیوه و راهی به جوانان نفوذ می کند آن را شناسایی کرده و راه مقابله را بیابیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) همچنین عنوان کرد: لازم است کتابی برای شیوه های تبلیغی در عرصه بین الملل به عنوان درسنامه تهیه شود و با توجه به اینکه امروزه اخلاق مضاف مهم است و پیگیری می شود، آثاری در اخلاق حرفه ای در عرصه‌هایی مثل بازرگانی، تجارت و … تدوین شود. همچنین با توجه به اینکه شیوه های تبلیغی در عرصه بین الملل متفاوت است، کتابی در این موضوع نگاشته شود.

وی درباره جایگاه مبلّغ گفت: مبلّغ جایگاه پیامبر(ص) را دارد لذا برای افرادی که در عرصه تبلیغ فعال هستند، باید جایگاه معنوی در نظر بگیریم. همچنین مبلغ باید با زبان تبلیغ، محاسن و معارف اهل بیت(ع) را به جامعه برساند و به شبهات و پرسش ها پاسخگو باشد؛ چون امروزه شبهات زیاد شده است.

آیت الله رمضانی درباره اهتمام حوزه ها به مسئله تبلیغ گفت: رهبر معظم انقلاب اخیراً فرمودند که اولین مسئله حوزه، تبلیغ باشد و متأسفانه تبلیغ در حوزه های قم و نجف در اولویت اول نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حملات صهیونیست ها به مردم مظلوم غزه اشاره کرد و افزود: در شرایط امروز با مسائل مختلف جهانی مواجه هستیم و لازم است بخشی از آن در عرصه تبلیغ خود را نشان دهد و نمود داشته باشد. بنابراین باید بدانیم که با چه ادبیاتی باید از مردم مظلوم فلسطین دفاع کنیم به ویژه در شرائطی که رژیم صهیونیستی به دنبال مظلوم نمایی است و این رژیم جعلی در مظلوم نمایی مقام اول را در دنیا دارد؛ آن قدر هولوکاست را در دنیا مطرح کردند که اگر کسی آن را در آلمان و اتریش انکار کند به چند سال حبس محکوم می شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: در حملات اخیر نیز رژیم صهیونیستی مظلوم نمایی می کند مخصوصا که غول امپراتوری رسانه ای در اختیار آنان است و هر کاری که می خواهند انجام می دهند.

وی در پایان به اهمیت جهاد تبیین اشاره کرد و از حضور میهمانان و پیگیری های مسئولان مجمع جهانی اهل بیت(ع) در برگزاری اردوی آموزشی قدردانی کرد.

پایان پیام/

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.