دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع):

آیت‌الله رمضانی: نقش اخلاق نیکو پیامبر اکرم(ص) در گسترش اسلام غیرقابل انکار است

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه اسلام در عرض ۲۳ سال بین همگان فراگیر شد که یکی از دلایل آن اخلاق خوب پیامبر اکرم (ص) بود، گفت: یکی از چیزهایی که باعث گسترش اسلام در دنیا شد خُلق نیکوی پیامبر اکرم (ص) بود.
اشتراک گذاری
13 شهریور 1403
37 بازدید
کد مطلب : 7862

آیت‌الله «رضا رمضانی» ظهر دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ در مراسم سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) که در آستان مقدس آقا سید ابوجعفر (ع) برگزار شد، اظهار کرد: بندر کیاشهر ۱۶۷ شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، تصریح کرد: این نوع جلسات باید کلاس معرفت، معارف و تربیت باشد.

وی با بیان اینکه شخصیت انسان‌ها به واسطه درک معارف است، خاطرنشان کرد: پیامبر اعظم (ع) ما را به حیات پاک دعوت می‌کند.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه اسلام در عرض ۲۳ سال بین همگان فراگیر شد که یکی از دلایل آن اخلاق خوب پیامبر اکرم (ص) بود، افزود: در زمان پیامبر اکرم (ص) ایشان را خیلی اذیت کردند و هیچ پیامبری را به مانند رسول اکرم (ص) اذیت و آزار ندادند.

وی ابراز کرد: اخلاص پیامبر اکرم (ص) در زمان خود سبب شده امروز بزرگ‌ترین نمازهای جماعت در مکه و مدینه بر پا می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) در زمان خود با اخلاق نیک حکومت می‌کرد نه شمشیر، اضافه کرد: شرح صدر برای رهبری یک جامعه بسیار مهم است و شرح صدر برای دو پیامبر یعنی حضرت موسی (ع) و پیامبر اکرم (ص) وارد شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از چیزهایی که باعث گسترش اسلام در دنیا شد خُلق نیکوی پیامبر اکرم (ص) بود، اظهار کرد: دومین چیزی که باعث رشد اسلام شد این بود که زبان پیامبر (ص) زبان عدل و فطرت بود.

آیت‌الله رمضانی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) نیامد تا خداوند را به بشر تحمیل کند.

وی با تاکید بر اینکه غربی‌ها و اروپایی‌ها با صرف بودجه‌های فراوان به دنبال این هستند تا بگویند قرآن کتاب امروز بشر نیست، گفت: قرآن ۲ زبان محاوره و زبان فهم دارد و زبان فهم قرآن زبان عقل و فطرت است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) ادامه داد: حدود ۳۰۰ آیه در رابطه با تفکر و تعقل آمده است.

وی اضافه کرد: اسلام دنبال صلح عادلانه است و زبان فهم قرآن فقط مخصوص دیروز نیست چون امروز هم بشر نیازمند فهم و تعقل است.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه قرآن یک کتاب فرازمانی و فراعصری است، افزود: جوانان ما از اسلام گریزان نیستند و باید به درستی دین را به آن‌ها معرفی کنیم.

وی در پایان اظهار کرد: ۴۵ سال قبل اسلام در کشور در جایگاه نادرستی قرار داشت اما امروز به برکت وجود امام خمینی (ره) دین به عرصه اصلی خود بازگشت.

پایان پیام/

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.