دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع):

آیت‌الله رمضانی: هنر مبلغ دینی انتقال حقیقت به مخاطب است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه وظیفه عالمان دینی در امر تبلیغ بسیار سنگین است، گفت: هنر مبلغ دینی انتقال حقیقت به مخاطب است.
اشتراک گذاری
13 شهریور 1403
27 بازدید
کد مطلب : 7865

آیت‌الله «رضا رمضانی» عصر دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ در مراسم چهلمین روز درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین «سید محمدحسن صفوی» امام جمعه سابق ماسال و فومن که در مسجد جامع ماسال برگزار شد، اظهار کرد: هنر مبلغ دینی که سِمَت انبیای الهی است این است که باید بتواند حقیقت معنا را به مخاطب انتقال دهد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه بعضی از تفکرات مانند نیچه درصدد محو و کشتن خدا بودند، تصریح کرد: خداوند اگر در زندگی انسان حضور نداشته باشد زندگی انسان بی‌معنا خواهد بود.

وی با بیان اینکه خداوند بزرگ‌ترین امانت خود یعنی دین و امر هدایت را به عالمان واقعی سپرده است، افزود: علم باید یار انسان باشد و بتواند در روح و روان انسان تاثیرگذار باشد.

آیت‌الله رمضانی در ادامه با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین ابزار معرفت، عقل است، خاطرنشان کرد: عقل نزدیک‌اندیش انسان را به عبودیت می‌رساند و عقل دوراندیش انسان را به بهشت می‌رساند.

وی اضافه کرد: هر زمان خود را از لحاظ معرفتی آماده کردیم وارد مرحله عظیم مسئولیت می‌شویم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه برخی‌ها می‌گفتند شمشیر حضرت علی (ع) و ثروت حضرت خدیجه (س) باعث گسترش اسلام شد اما در آن زمان اصلا جهاد واجب نبود، افزود: دوستی با اهل‌بیت (ع) دوستی با نور است.

وی با بیان اینکه وظیفه عالمان دینی در امر تبلیغ بسیار سنگین است، تصریح کرد: مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین صفوی همواره دوست داشت مردم را با اهل‌بیت (ع) آشنا کند.

آیت‌الله رمضانی در پایان با تاکید بر اینکه ایشان در امر تبلیغ دین حریص بود، افزود: حجت‌الاسلام و المسلمین صفوی یک خادم، مبلغ فعال و خستگی ناپذیر بود و انس با روایات در منبرهای ایشان مشهود بود.

پایان پیام/

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.