۷ دی ۱۳۹۶

آیت الله رمضانی عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم بزرگداشت آیت الله حائری شیرازی در مسجد جامع فومن:

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری حضور این عالم ربانی را در قبل از انقلاب اسلامی برای مردم این شهر مغتنم دانست و گفت: آیت الله حائری شیرازی در مسائل دینی مواضع بسیار شفاف و روشنی داشت و هیچ گاه از آرمان‌های انقلاب کوتاه نیامد. رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان اینکه هیچ چیزی در انسان عبث و بیهوده خلق نشده است افزود: مهمترین مدیریت، مدیریت انسان بر درون و جان خود است و انسان نیز ابتدا باید امیر نفس خود بوده و سپس می‌تواند دیگران را مدیریت کرده و شایستگی هدایت پیدا کند....

آیت الله رمضانی عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم بزرگداشت آیت الله حائری شیرازی:

آیت‌الله حائری ‌در فتنه ۸۸ ‌عمارگونه روشنگری کرد  

 

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت الله حائری شیرازی فتنه ۸۸ را به درستی شناخت و عمارگونه روشنگری کرد گفت: وی در زمان فتنه هر جا که لازم بود به درستی روشنگری کرد تا مردم، کسانی را که نقشه براندازی نظام را داشتند بشناسند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فومن، آیت الله رضا رمضانی گیلانی امشب در مراسم بزرگداشت آیت الله حائری شیرازی(ره) در مسجد جامع فومن اظهار داشت: یک زمانی آیت الله حائری شیرازی(ره) در این شهر تبعید شده بود که عده‌ای از محضر وی استفاده کرده‌اند و این مراسم نیز به نحوی ادای دین نسبت به این عالم به حساب می‌آید.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری حضور این عالم ربانی را در قبل از انقلاب اسلامی برای مردم این شهر مغتنم دانست و گفت: آیت الله حائری شیرازی در مسائل دینی مواضع بسیار شفاف و روشنی داشت و هیچ گاه از آرمان‌های انقلاب کوتاه نیامد.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان اینکه هیچ چیزی در انسان عبث و بیهوده خلق نشده است افزود: مهمترین مدیریت، مدیریت انسان بر درون و جان خود است و انسان نیز ابتدا باید امیر نفس خود بوده و سپس می‌تواند دیگران را مدیریت کرده و شایستگی هدایت پیدا کند.

آیت الله رمضانی گیلانی با اشاره به اینکه عالمان ربانی برای مردم نقش الگو را دارند و مردم از کردار، رفتار و ادب متصل به حق می‌شوند بیان کرد: عالمان ربانی نقش واسطه‌گر میان مردم و خداوند را دارند و آیت الله حائری شیرازی (ره) یکی از این علما به شمار می‌رفت.

امام جمعه مسجد شیعیان هامبورگ آلمان با بیان اینکه آیت الله حائری تا آخرین لحظات عمر با برکت 81 ساله خود همواره به دنبال هدایتگری بود ابراز داشت: آیت الله حائری شیرازی در سه نوع جهاد، مجاهد به حق بود.

وی با تاکید بر اینکه  آیت الله حائری شیرازی (ره)  در جهاد اکبر یک مجاهد در عرصه نفس بود و بر نفس خود کاملا مدیریت داشت افزود: خداوند این عالم ربانی را از عزت نفس برخوردار کرده بود و همچنین در بحث دشمن شناسی به‌واسطه شناخت شرایط روزگار موفق بود و به حق یکی از عالمان زمانه بود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هجمه‌ها هیچوقت در وی تاثیری نداشت اعلام کرد: حضور وی در هشت سال دفاع مقدس و تاثیر عمیق معرفتی و سلوکی که بر رزمندگان در جبهه‌ها داشت مثال زدنی بود؛ او مجاهد عرصه‌های جهاد اکبر، کبیر و اصغر بود.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان اینکه آیت الله حائری شیرازی فتنه 88 را به درستی شناخت و عمارگونه روشنگری کرد گفت: وی در زمان فتنه هر جا که لازم بود به درستی روشنگری کرد تا مردم، کسانی را که نقشه براندازی نظام را داشتند بشناسند.

وی با بیان اینکه مدیریت استکبار به گونه‌ای بود که تمام تلاش خود را کرد تا به وسیله ابزارهای درونی، نظام اسلامی را دچار براندازی کنند افزود: بصیرت و روشنگری‌های رهبر معظم انقلاب در کنار عالمان بزرگی چون آیت الله حائری شیرازی سبب شد نقشه دشمنان نقش بر آب شود.

وی به برجستگی‌های ویژه این عالم ربانی نظیر مجاهد، زاهد و شجاع اشاره کرد واظهار داشت: آیت الله حائری شیرازی تالیفات بسیار خوبی در زمینه علوم انسانی داشت و همواره در مثال‌های خود نقش علوم انسانی در نظام اسلامی را به منزله تنگه احد تشبیه می‌کردند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دین با نگاه سکولار تاثیرگزار نبوده و نمی تواند در جامعه اثر فکری، اخلاقی و عقلانی بگذارد گفت: دنیای غرب به‌منظور معرفی اسلام به گونه سکولار در تلاش است و هزینه‌های بسیاری نیز برای این هدف صرف می‌کند.

88 مرتبه بازدید
خطبه ها

خطبه نماز جمعه مرکز اسلامی هامبورگ/خطیب آیت الله رمضانی /تاریخ: 09.02.2017 مطابق با 21 بهمن 96 درسهائی از قرآن (7) « تکبّر و استکبار (5)»

تکبر یک صفت درونی نفسانی است، که از یک گمان باطل و پنداری ناصحیح و از حب به ذات نشأت می گیرد. انسان متکبر گمان می کند دارای کمالاتی است که دیگران از آن بی بهره اند، لذا مرحوم فیض کاشانی در بیان انگیزه های تکبر، اسباب آن در هفت چیز می داند که عبارتند از: «علم، عمل، نسب، زیبائی، قوت، مال، فزونی یاران و یاوران»،[2] که توضیحاتی را پس از نام بردن هر یک از این امور، ارائه می نماید. مهمترین مسأله ای که آدمی باید بداند، این است که هیچکدام از این امور نمی تواند باعث بزرگی انسان شود؛ بلکه آحاد بشر باید تلاش کنند عناصر واقعی تشکیل دهندۀ شخصیت واقعی خود را که داشتن «عقیدۀ صحیح، اخلاق نیک، و اعمال صالح» می باشد را در خود شکل داده، و زمینۀ رشد، ترقی و تعالی روحی را، برای رسیدن به سعادت واقعی فراهم سازند. به همین جهت انسانها باید درک کنند که تکبّر و داشتن خوی استکباری، مفاسد فراوانی را به دنبال دارد. لذا باید برای آن چاره ای اندیشیده شود، چرا که توجه به هر یک از این مفاسد، این انگیزه را در انسان ایجاد می کند که از همه قوای خود برای ریشه کن نمودن این صفت خطرناک استفاده کند....