کتاب «تبلیغ در اسلام»

در بخشی از این کتاب آمده است: «از مطالعه منبع دینی درباره اهداف تبلیغی اسلام چنین بر می‌آید که تبلیغات اسلامی، سه هدف کلان را پی‌گیری می‌کند: الف) بیداری فطرت ب) اتمام حجت و ج) آزادسازی دستگاه ادراکی و واداشتن انسان به خردورزی.»
اشتراک گذاری
15 مهر 1400
322 بازدید
کد مطلب : 4629

مسأله تبلیغ از موضوعات بسیار مهم قرآنی است که به گونه های مختلف مورد تاکید قرار گرفته است. و در روایات و احادیث نیز به شکل ویژه ای به آن اشاره شده است. چه اینکه تبلیغ، نقش اساسی را در طول تاریخ برای رسیدن به اهداف عالیه دین ایفا نموده است. آنچه مهم به نظر می رسد تبلیغ صحیح با توجه به اهمیت پیام و ابزار آن است که مبلغان باید به آن توجه داشته باشند. ارزش تبلیغ با توجه به اهداف آن مانند بیداری فطرت، آزادسازی نیروهای ادراک بشر، اتمام حجت و در مسیر قرار گرفتن هدایت انسان برای وصول به سعادت دنیا و آخرت بر کسی پوشیده نیست … باید در عرصه بین المللی با توجه به شرایط بوجود آمده و به روز بودن ابزارهای تبلیغی با دقیق ترین و عمیق ترین شکل و قالب اسلام را معرفی کرد. در کتاب واکاوی تبلیغ در اسلام به مباحث کلان در حوزه تبلیغ پرداخته می شود.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.